Niet pochýb o tom, že návyky trénujúcich ľudí a ich športová rutina sa počas pandémie dramaticky zmenili. Nedávna štúdia vykonaná nezávislými subjektami IHRSA (najväčšia svetová asociácia športových klubov) s Keltonom (výrobca posilňovacích zariadení) ukázala ako presne a tiež nakoľko si návštevníci fitness vážia možnosť cvičiť vo fitness centrách.

 

Štúdia „Správanie zákazníkov z oblasti fitness v ére Covid-19“, publikovaná v októbri 2020 bola vykonaná na takmer 1.200 američanoch vo veku nad 18 rokov, ktorí majú členstvo vo fitness centre alebo ho nedávno zrušili v súvislosti s pandemickou situáciou. Niektoré z odpovedí boli ohromujúce a mnoho z nich poskytlo nezlomné dôkazy o tom, že zákazníci sú verní svojim fitness centrám a športovým klubom. Tu sú najdôležitejšie fakty:

Až 85% z členov uviedlo, že ich športové návyky sa za posledné mesiace zmenili, a viac ako polovica tých, ktorí nemali možnosť sa vrátiť do fitka povedalo, že so svojou aktuálnou športovou aktivitou (rutinou) nie sú spokojní.

Pandémia jednoznačne drasticky zmenila cvičenie nás všetkých. Mnohí začali praktizovať domáce cvičenie, no mnoho fitness nadšencov bojuje pri myšlienke na domáci tréning s nedostatkom motivácie.

Čo najviac členom na návšteve fitness centra chýba?

1.    Cvičenie s ostatnými: až 42%
2.    Zmysel komunity, ktorá je s fitness centrom spojená: 36%
3.    Obklopenie sa ľuďmi, ktorí ich počas cvičenia podporia / rozosmejú: 26%

53% opýtaných, ktorí už mali možnosť sa do svojho športového zariadenia vrátiť uviedli, že jedným z cieľov a dôvodov prečo sú členmi daného fitka (klubu) je zlepšovanie nálady.

A veru za posledné mesiace bolo toho až príliš, čo by nám dalo dôvod stresovať sa alebo zhoršiť našu mentálnu pohodu. Cvičenie je dobre známe svojou schopnosťou odbúrať stres, produkovať hormóny šťastia a navodiť cvičencom lepšiu náladu.

Prieskum tiež ukázal, že fitness centrum je druhé v poradí v rebríčku toho, čo im počas pandémie najviac chýba. Prvé miesto obsadilo navštevovanie blízkych so 65%, tesne za ním je návšteva fitness centra alebo športového zariadenia – 59%.

To, že stretávanie sa s blízkymi obsadilo prvú priečku pre nás nie je vôbec prekvapujúce, no povedali by ste, že chodenie do fitka prekonalo aj iné obľúbené aktivity, akými sú napríklad chodenie na koncerty, trávenie času v baroch a reštauráciách či chodenie do kina? 

94% uviedlo, že by sa vrátili do svojho fitka, keby sa situácia zlepšila.

Dobrou správou pre majiteľov fitness centier a športových zariadení teda je, že ich členovia na nich nezabudli a naozaj majú veľkú chuť opäť sa do nich vrátiť a nabehnúť na svoje obvyklé tréningové rutiny, ktoré mali osvojené z pred-pandemických čias. To je teda ďalší neodškriepiteľný dôkaz toho, že ľudia vnímajú návštevu fitka ako dôležitú súčasť svojho dňa.

A síce bol tento prieskum robený v USA, je nepochybné, že na Slovensku je situácia veľmi podobná. Pevne teda veríme, že situácia sa čoskoro zlepší a my všetci sa budeme môcť opäť stretnúť a venovať sa tomu, čo nás baví a poniektorých aj živí. 

Kontaktujte nás

*
*
*
*

Odoslaním formuláru súhlasíte so spracovaním osobných údajov

Top
Táto stránka prevádzkovateľa FIT PLUS Group s.r.o. používa súbory cookie, pomocou ktorých vylepšujeme naše služby. Prečítajte si ďalšie informácie o súboroch cookie a o tom, ako môžete odmietnuť ich použitie. Spracovanie a správu cookies nastavíte priamo vo vašom prehliadači. Svoj súhlas s využívaním cookies udelíte kliknutím na tlačidlo „Súhlasím“.
Viac informácií