Pandémia Covid-19 spôsobila zmeny len v mysliach cvičiacich a ich fitness rutine. V západných krajinách, tam kde vládou nariadený lockdown úplne nevymkol ľudí, fitness centrá a športové kluby museli taktiež zmeniť spôsob myslenia a fungovania. To však neznamená, že niečo je zlé, práve naopak, adaptácia na nové podmienky dokáže byť užitočným podnetom pre vytvorenie úplne nového zážitku z cvičenia pre existujúcich i nových klientov.

Adekvátny odstup medzi cvičiacimi bude jednoznačne piesňou najbližšej budúcnosti. Preto určite odporúčame zvážiť pridanie, či vytvorenie extra priestorov, kde by mali klienti možnosť bezpečne si zacvičiť bez obáv, že sú pri nich iní ľudia príliš blízko. 

Pokiaľ neviete ako na to a zmena vášho aktuálneho rozloženia zariadení v pomere k dostupnému priestoru sa vám zdá nemožná, pokojne sa nám ozvite. Radi vám pomôžeme s ucelenou predstavou, ktorá naplní očakávania nielen vás, ale v prvom rade vašich spokojných klientov.



Individuálne kardio zóny
Obrázok vyššie zobrazuje kardio trenažér Arc Trainer, všestranne využiteľné fitness zariadenie, ktoré umožňuje tréning v strednom tempe, ale napríklad aj vysoko intenzívny intervalový tréning. Samostatné kardio jednotky môžete takto jednoducho vytvoriť aj s inými kardio fitness zariadeniami, akými sú bežecké pásy, eliptické či veslovacie trenažéry, bicykle a podobne. 

Kombinácia kardio zariadenia s pomôckami ako kettlebelly, činky a inými fitness vychytávkami zároveň umožňuje klientom odcvičiť celý tréning na ploche niekoľkých metrov, v bezpečí od ostatných.

Tréningy v osobných kardio zónach

Modely tréningov navrhnutých nižšie sú volené tak, aby splnili očakávania prevažnej väčšiny štandardných návštevníkov fitness centra. Vytvorenil ich Leigh Wierichsom, skúsený odborník a riaditeľ globálnych tréningov a vzdelávania v spoločnosti Life Fitness. Tieto tréningy sú špecificky zamerané na využitie všestranného Arc Trainer, no môžu byť jednoducho aplikovateľné aj na iné kardio zariadenia. 

Rovnaké platí pre tréningové pomôcky v zóne. Môžete si sami navoliť tie, o ktorých viete, že ich vaši klienti radi a najčastejšie používajú. Napríklad kettlebelly, jednoručné činky, obojručné činky, medicinbaly či odporové gumy. Malými zmenami môžete takto prispieť k veľkým zmenám v myslení a bezpečnosti vašich klientov, ktorí sa k vám určite budú radi vracať, keď uvidia, že sa snažíte a naozaj myslíte na ich zdravie a bezpečnosť.
 


Kondičný tréning: 30 na 30 sekúnd, opakujeme trikrát 

  • Arc Trainer – 3 minúty dokopy (30 na 30 sekúnd intervaly) na 20+ leveli zaťaženia (alebo v závislosti od kondície trénujúceho)
  • prechod k ďalšej činnosti – 30 sekúnd
  • cvičenie s pomôckami – 3 minúty
  • prechod k ďalšej činnosti – 30 sekúnd
  • celkové trvanie jednej série: 7 minút

Sériu opakujeme 4-krát a následne zaradíme ochladzovacie a strečingové cvičenia.


Silový tréning: intervaly 1 minúta cviky, 1 minúta oddych, 1 minúta cvičenie, v sprievode s pomôckami

  • Arc Trainer – 3 minúty (1-minútové on/off intervaly) na leveli 30+ (v závislosti na kondícii trénujúceho)
  • prechod k ďalšej činnosti – 30 sekúnd
  • tréning s pomôckami – 3 minúty
  • prechod k ďalšej činnosti – 30 sekúnd
  • celkové trvanie jednej série: 7 minút

Sériu opakujeme 4-krát a následne zaradíme ochladzovacie a strečingové cvičenia.


Kardio tréning: 

  • Arc Trainer – 5 minút na leveli záťaže aspoň 15 a viac (v závislosti na kondícii trénujúceho)
  • prechod k ďalšej činnosti
  • tréning s pomôckami – 3 minúty
  • prechod k ďalšej činnosti
  • celkové trvanie jednej série: 9 minút

Sériu opakujeme trikrát a následne zaradíme ochladzovacie a strečingové cvičenia.


Poznámka: Krátke intervaly by mali byť cvičené na vyšší wattoch: 150-watt je cieľ pri 2-minútovom intervale, 200-250 pri minútovom intervale, 300-400 wattov sa odporúča pri intervaloch trvajúcich 30 sekúnd. Takýto intervalový tréning v kombinácii s pomôckami vyčarí výborný full body tréning (na celé telo). 

Tipy na tréning s pomôckami 

Pri kondičnom a silovom tréningu by sa cviky s pomôckami mali zameriavať hlavne na pohyby horných končatín, keďže počas nich dostávajú dolné končatiny už dosť zabrať vďaka cvičeniu na Arc Traineri. Je pri tom vhodné zameriavať sa na rovnaké / podobné pohyby, ktoré budú v rámci sérií ďalej opakovať alebo ísť formou supersérií pričom sa zamerajú na rovnaké svalové partie. 

Pri kardio tréningoch by sa cvičiaci mali zamerať hlavne na spodnú časť tela (cviky ako drepy, výpady) alebo komplexné cviky ako drepy s výtlakom činiek nahor, čo im zabezpečí srdcový tep v požadovanej kardio hladine po celú dobu trénovania. Zároveň sa odporúča medzi cvičeniami odporúča rovnomerne striedať svalové partie a snažiť sa skrátiť čas prechodu na ďalšiu činnosť na minimum (rovnako za účelom zachovania tepu v požadovanej frekvencii). 

Zaujal vás tento článok a chceli by ste navrhnúť nové rozmiestnenie vašich fitness zariadení? Neváhajte sa nám ozvať - radi pomôžeme. Rovnako radi vám predstavíme unikátny Arc Trainer či iné zariadenia.

Kontaktujte nás

*
*

Odoslaním formuláru súhlasíte so spracovaním osobných údajov

Top
Táto stránka prevádzkovateľa FIT PLUS, spol. s r.o. používa súbory cookie, pomocou ktorých vylepšujeme naše služby. Prečítajte si ďalšie informácie o súboroch cookie a o tom, ako môžete odmietnuť ich použitie. Spracovanie a správu cookies nastavíte priamo vo vašom prehliadači. Svoj súhlas s využívaním cookies udelíte kliknutím na tlačidlo „Súhlasím“.
Viac informácií